Гроздан Караджов е бивш регионален министър. За изборите на 2 октомври, той е водач на хасковската листа на ИТН. В интервю за Taran.news, Караджов обясни, че познава добре проблемите на областния град и региона.
Владее английски език. Завършил е „Право“ в Софийския университет. Специализирал е бизнес мениджмънт и телекомуникации в Япония. Ето как Гроздан Караджов отговори на въпросите ни:
Г-н Караджов, защо избрахте да сте водач на листата от Хасковска област? Вие сте от Стара Загора, двата областни града са близки, но проблемите им са различни?
За мен е чест да бъда номиниран за водач на листата на “Има такъв народ” в Хасково. Това означава, че хората на местно ниво, както и ръководството на партията смятат, че като бивш регионален министър познавам добре проблемите на града и мога да предложа работещи решения.
Макар че се вложиха доста пари за нови кладенци, хасковлии не пият вода от чешмите си. Ако влезете в 48-то Народно събрание, какво ще направите по този въпрос?
С моя екип в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) започнахме работа по решаването на този проблем, но времето не ни стигна, за да доведем нещата докрай. Необходими са 30 млн. лева, за да се изгради пречиствателна станция за питейна вода, водовземно съоръжение и нови водопроводи. Искам да кажа категорично, че пари има – както в българския бюджет, така и в европейските фондове. Нужна е политическа воля, за да се реализират проектите. Абсолютно недопустимо е в XXI век, в европейски град, населението да няма достъп до чиста питейна вода и да разчита на водоноски, както стана с Хасково в продължение на цели три години.
При откриването на предизборната си кампания в Хасково обявихте, че ще работите за магистрала – Маказа – Русе. Но пари за такава екстра в бюджета няма. Откъде да дойде финансирането и кой е оптимистичният времеви период за такъв аутобан?
Така е, няма средства в бюджета за 2022 г., но това не е инфраструктурно съоръжение, което ще започне и приключи с един бюджет. Изграждането на една магистрала започва с решение на изпълнителната власт, следват няколко етапа – проектиране, финансова схема, избор на изпълнител и т.н. Самият път Русе-Маказа е много натоварен и този силен транзитен трафик трябва да се отчете при планирането. Времето за изграждането на една магистрала зависи от два основни фактора – политическа стабилност и устойчива схема на финансиране. Така че колкото по-бързо се предприемат стъпки за стартиране на проекта, толкова по-бързо той може да бъде финализиран.
В момента българите трябва да решаваме за кого да гласуваме. Защо на изборите на 2 октомври да изберeм Вас?
Защото съм доказал, че съм прагматик, който може да намери решение и на най-заплетения проблем. Знам, че сме в предизборна кампания и трябва да обещавам светло бъдеще, но аз поемам ангажименти, които мога да изпълня. Предпочитам да ме съдят не по думите, а по делата. За 8 месеца успях като министър да придвижа няколко ключови реформи в моята сфера, които дълго време бяха отлагани заради страх от протести. Направихме тол системата по-справедлива, предприехме реални действия срещу незаконното строителство, подпомогнахме ВиК сектора за високите цени на тока, внесохме в НС промени в закона за устройство на територията, които да решат най-често срещаните проблеми на гражданите…
Ако не ни бяха саботирали на всяка крачка, можехме да свършим още много неща.
Представител сте на ИТН. С кого бихте се коалирали и с кого не в парламента, който ще се състави след 2 октомври?
Няма да правим коалиции на всяка цена. Коалицията означава политика на компромис и разбирателство между партньорите, не на налагане на волята на едните над другите чрез извиване на ръце и принципа “разделяй и владей”.
Знам, че искате прост отговор – с тоя ще преговаряме, а с оня – категорично не, но народът е казал – не казвай хоп, преди да скочиш. Нека да минат изборите и да видим резултатите.
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
копирано от: https://taran.news/